Ik heb toch al een arbodienst? Ik heb toch al een arbodienst? Ik heb toch al een arbodienst?

Interview met Jose van Kippersluis, eigenaar van Terug naar de werkvloer.

Hoe kwam je op het idee om Terug naar de werkvloer te starten.

Ik ben al vanaf 1996 in de arbo wereld werkzaam. Bij verschillende grote landelijke arbodiensten gewerkt en toen is eigenlijk al het idee geboren. In 2006 ben ik voor mezelf begonnen als consultant. Ik heb verschillende opdrachten bij grote en kleine bedrijven op het gebied van verzuim en personeelszaken uitgevoerd. In 1 van die opdrachten liep ik weer tegen het feit aan dat een ziektegeval niet correct was behandeld door een arbo-arts/dienst.  Hierdoor is er een conflict ontstaan en uiteindelijk is de werkgever hier failliet aan gegaan. En dat was het moment dat ik dacht nu vind ik het genoeg !

Als ondernemer wil ik graag andere ondernemers helpen op gebieden die zij niet kennen.
Ik heb gekozen voor de vorm dat 1 telefoontje via ons 06 nummer genoeg kan zijn. Zelf ben ik namelijk ook allergisch voor abonnementen en/of contracten. 

Terug naar de werkvloer, waarom is er voor die naam gekozen?

Terug naar de werkvloer is letterlijk bedoeld. We zorgen er voor dat werknemers met onze adviezen mensen zo snel mogelijk weer "letterlijk" terug zijn op de werkvloer hebben. Dit voorkomt hoge kosten/ extra druk bij de overige werknemers enz. Hier is iedereen bij gebaat. 

Hoe kunnen we het bedrijf straks het best omschrijven? Als een organisatie die... 

een werkgever een advies/ dienst geeft waar ze direct wat mee kunnen. Echt in het belang van de werkgever. Zonder onnodige kosten. 
Wij staan werkgevers bij NAAST een arbodienst/ verzekeraar. Die kunnen een eigen belang nastreven. Dit belang hebben wij niet, wij kijken alleen naar het belang van de werkgever/client.

Zijn jullie innovatief / origineel / etc.?    zo ja, waarin uit dat zich?

Ja, zeker want het concept van: Terug naar de werkvloer bestaat nog niet. Bij iedereen waar een werkgever aanklopt voor advies, is er wel een onderliggend belang waar de werkgever meestal de dupe van wordt. Bij ons niet. Wij zijn geheel onafhankelijk. Ons belang ligt in het feit om ons zelf terug te verdienen voor de werkgever. Dit willen wij bereiken met onze adviezen.                                                                                                

Een voorbeeld uit de praktijk kan zijn: dat een arbodienst voor iemand die 6 weken ziek is een probleemanalyse van € 250,-- voorstelt. Wij kunnen dan uitleggen dat dit NIET altijd nodig is als iemand met 8 weken weer aan het werk gaat.

Wat zijn onze belangrijkste Unique Selling Point's ?

  1. Een werkgever is niet gebonden aan een abonnement of langdurige contracten. Ze mogen bellen en na het antwoord zijn ze (als ze willen) weer van ons af. 
  2. We willen ervoor zorg dragen dat wij onze eigen kosten terug verdienen voor een werkgever. Dit kunnen we doen door werkgevers sommigen dienstverlening van een arbodienst niet te laten uitvoeren omdat het niet hoeft. Contracten doornemen en alles eruit te halen wat er niet in hoeft te zitten en uiteraard het verzuim verkorten van de werknemers.

  3. Wij zijn uniek in heel Nederland. Wij zijn het eerste bedrijf dat het belang van de werkgever voorop stelt zonder daarmee de werknemer uit het oog te verliezen. 

  4. Wij fungeren NAAST een arbodienst en verzekeraar. Wij zijn geen arbodienst ! 

  5. Je hebt altijd een concreet, eerlijk en snel antwoord.

     7.  Kleine en flexibele onderneming waardoor we snel kunnen werken.

 Bestaat het uit een team of doe je het alleen?

Nee, gelukkig niet want ik heb niet overal verstand van. Ik heb een heel team professionals waarmee ik samenwerk. Het team bestaan uit: bedrijfsartsen, juristen, arbeidsdeskundige, A & O psychologen enz. Die we desgewenst kunnen inschakelen.

Waar leg je nog meer graag de nadruk op?

Nogmaals op het feit dat wij NAAST een arbodienst en/of verzekeraar werken. Wij kijken of de dienstverlening klopt en of die uitgevoerd moeten worden. Om een voorbeeld te geven: je zou ons kunnen bellen voor:

  • Mag ik van mijn arbo arts eisen om een duidelijke terugkoppeling te krijgen, die ik begrijp.

  • Wat betekent de terugkoppeling.

  • Klopt het wat mijn arbodienst/arts zegt?  en moet ik alles opvolgen ?

  • Is dit voor mij, als werkgever, de goedkoopste/ beste en snelste oplossing?

  • Is de probleemanalyse wel nodig?

  • Ik heb een conflict met mijn werknemer, mag ik zijn/haar ziekmelding weigeren?

     

    Wie zijn jullie belangrijkste doelgroep?
    Daar kan ik heel kort over zijn, Alle bedrijven met personeel.

    Hoe zou je graag omschreven willen worden door klanten?
    Als een gelijkwaardige partner waar je blind van uit kan gaan. 
Een website van Reclamebureau Ontwerpfabriek Hilversum